1 mars

Idag vill jag bara ge en fet diss till människor med dåligt självförtroende som kommenterar andras utseende på ett negativt sätt. Menar faktiskt inte mig i just detta sammanhang men ändå. Upplever själv att bli kallad smal och lång flera gånger varje dag (som att JAG inte redan visste det? hallå det är MIN kropp) Det är iallafall något som jag lärt mig leva med men som var väldigt svårt för mig för ett par år sedan. Fy vad arg jag blir på folk i ens omgivning som inte inser detta? Att kalla någon smal på ett sådant sätt är för mig exakt samma grej som att kalla någon fet? Det är ju ingen som säger "Fan vad fet du är, gå och banta!" men det är okej att säga "Gud vad smal du är, ät något!". Sedan att vuxna kan säga sådana saker till barn är ju helt absurt? NI GÖR MIG ILLAMÅENDE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0