Dag 2 - Staden där jag bor

Jag bor alltså i staden Linköping, typ sveriges femte största stad? Vilket inte alls märks utan nu tycker jag den känns väldigt liten! Men när jag precis hade flyttat hit ifrån lilla halmstad tyckte jag förstås allting var väldigt stort och trodde aldrig jag skulle lära mig att hitta! Speciellt inte med mitt dåliga lokalsinne.

I Linköpings stad händer allt och ingenting. Är ändå rätt glad att vi flyttade hit, hade nog inte klarat att bara gå runt i de få butikerna i halmstad eller hänga på de få krogarna som finns där. Linköping skulle väl annars beskrivas som en studentstad eftersom linköpings universitet är ett av de största i sverige.
Jag bor på ett av de ställen studenterna håller till mycket på vilket är valla/t1. Linköping är även känt för att vara en militär stad, det är bla därför området jag bor på heter T1 och här ligger även flygvapenmuseeumet. Både min pappa och morfar har varit här under lumpen.

Vi flyttade hit pågrund av att mamma fick jobb här på Alcontrol då Alcontrol i Halmstad lades ner. Mycket mer om staden har jag inte att säga förutom att jag kommer nog inte bo här i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0